Известие

Collapse
No announcement yet.

Двигател за 147

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Двигател за 147

    Здравейте, колеги алфисти!
    Преди около месец и половина, на прибиране от почивка ми гръмна една от свещите на алфата (147 1.6ТС, 120к.с 2001 г). Баща ми ми донесе свещ и я сменихме на место и успях да се прибера без проблеми. Реших още на следващия ден да сменя маслото за всеки случай, и без друго вече беше на 9000 км. Сипах Мотул 6100 10W40 (от Каменоделска 4). Колата направо заспа с това масло, даже и вариатора млъкна. Ето къде дойде проблема обаче. След 2 седмици проверих маслото и от максимум беше една идея под минимума... Колата работи перфектно, няма игра в оборотите, няма грам пушек... слънце направо! Долях масло, но след 1 седмица пак бях на минимума... Течове няма нито от картер, нито от филтър, нито от пробката. Няма и капка масло под колата. Ходих на сервиз и ми казаха, както се и опасявах, че най-вероятно част от гръмналата свещ е паднала в цилиндъра и е направила нещо много грозно... Прогнозна цена на ремонта идва около 1500-1600 лева....
    От тук идва и въпроса ми към вас. Знаете ли от къде мога да си купя надежден двигател за алфата. Знам, че няма гаранция, че двигателя, който си купя няма да е в по-лошо състояние, за това се надявам, че някой от вас може да има такъв двигател или да ми препоръча надежден човек, който има такъв. Също така има ли смисъл да се търси 2.0 ТС или ще си навлека само допълнителни главоболия ( всмукателен колектор,еку, скоростна кутия, съединител, технотест и тн...). Има ли шанс просто маслото да е менте и да ми харчи по 3 литра на 1000 км. Иначе разхода и вървежа в момента са ми идеални, просто по нищо човек не може да каже, че и има нещо на колата
    Общо взето, всякакви съвети и идеи се оценяват! Много си обичам количката и не искам да страда...
    Благодаря ви предварително!!!

    ПП: Компресията не е мерена; свещите в момента на гърмежа бяха на 8000км. - Bosch (знам, не ми се карайте) от Аутостар София. След като гръмна свещtа смених и щекера на бобината, защото беше "цъфнал".

  • #2
    Колега не съм сигурен че ако вземеш нов мотор ще си решиш проблемите ? Може да се появят още ..

    http://olx.bg/dvigatel-oborudvan-za-alfa-147-i60357828

    http://olx.bg/dvigatel-za-alfa-romeo...enti-i64717260

    иначе двигатели има ама ...
    Last edited by alfa_romeo_forever; d.m.y г., 11:39.
    Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
    Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
    Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..

    Comment


    • #3
      Що не проваш с друго масло, като купих първия фиат му сложих мобил и го гореше, след това селения и няма проблеми, до ден днешен.Замери си компресията за всеки случай, макар да ме съмнява нещо да е влязло между цилиндъра и буталото.На една бивша кола имах счупен сегмент и съответно надран цилиндър но компресия беше 0 и вървеше на три цилиндъра.Естествено шлайф и нови бутала.Та недей бърза с нов двигател, пробвай с друго масло, ако вече има драми с горене и компресия отваряш и решаваш.
      По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
      конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
      Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
      Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

      Comment


      • #4
        ...
        Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:52.

        Comment


        • #5
          Вместо да фърляме боб, защо не вземеш де пишеш в ника си от кой град си, че да те насочачат към доказал се сервиз.Щом колата казваш че върви, смени си маслото с каквото трябва, както казва колегата селения 20к покарай и ако пак изчезва попитай колегите къде биха ти дали компетентно мнение.Ако е за Варна веднага ще те насоча.
          По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
          конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
          Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
          Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
            Що не проваш с друго масло, като купих първия фиат му сложих мобил и го гореше, след това селения и няма проблеми, до ден днешен.Замери си компресията за всеки случай, макар да ме съмнява нещо да е влязло между цилиндъра и буталото.На една бивша кола имах счупен сегмент и съответно надран цилиндър но компресия беше 0 и вървеше на три цилиндъра.Естествено шлайф и нови бутала.Та недей бърза с нов двигател, пробвай с друго масло, ако вече има драми с горене и компресия отваряш и решаваш.
            Подкрепям с две ръце
            Тая тема с маслата е дъвкана, дъвкана и продължава да се дъвче....
            Бях чел тема за колега, който 2 пъти отваря мотора, нови гарнитури, нови гумички и накрая същия дедов, и колата си яде маслото за закуска точно като твоята!
            Накрая просто си сменил маслото със SELENIA и всичко си дошло на мястото - невероятно но факт
            Не се вкарвай във филми а карай под ред на номерата!

            Относно майсторите с гръмналата и останала свещ вътре, преди малко писах в друга тема как един такъв се скъса да ми търси делкото на дизелова кола и не можа да го намери
            Сигурно логиката им е че гръмналата част се е срещнала с друга гръмнала част, заобичали са се и са си направили дечица и нагледците ги хранят с твоето масло - не ги е срам...
            Alfa Romeo 156 - 1.9 JTD 100 и не знам си там колко коня

            Comment


            • #7
              Благодаря ви за отзивчивостта, колеги Първото нещо, което ще направя значи е да сложа Селенията и да стисна всичките палци.
              За въпроса от къде съм- от София съм и бях в "Extreme" сервиз. Там момчето махна свещите и констатира, че тази над въпросния цилиндър е потъмняла.Не е казал, че на 100% е заради свещта, но каза, че е възможност. Дали е защото е различна от другите (сменена с една от старите) или гори масло не се знае... Другите свещи изглеждаха нормално.
              Много се надявам да е от маслото, но просто да е на макса в понеделник и на минимум в петък (+/- 300км) само от едното масло, ми се струва нереално. Дано сте прави

              Comment


              • #8
                Свещта може да не е подходяща и да не работи правилно оттам и различния цвят.Естествено може и други проблеми да има за това.На първо време сложи каквото масло трябва, размени тази свещ с такава от някой от другите цилиндри.Ако е от свеща и на другия цилиндър ще има същия цвят значи махаш я.Ако обаче на въпросния цилиндър "новата" свещ придобия въпросния цвят значи търсиш проблем в кабели, бубина, инжекнор.Т.е. в този цилиндър не постъпва правилна смес или няма правилно горене.Като ги елиминираш като вероятни причинители остава вече цилиндъра.Значи аз бих си сменил маслото със селения 20к, след това да си измеря компресията С ТОВА МАСЛО!После съобразно резултата ще мисля.
                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                Comment


                • #9
                  Меренето на компресия какво общо има с маслото в кратера?
                  Колко време въртите?
                  Last edited by lordliness; d.m.y г., 20:15.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #10
                    Ами наскоро ма души един опел астра, пушеше кат локомотив.Смяташ ли че има някой в цилиндрите.Щото на ладата съм сменя гумички, водачи и пак ми гореше масло докато не направих ремонт на блока.Компресията беше 8-8,5.Конкретно за този случай не смятам че от един цилиндър може да гори за една седмица толкова масло.Въпроса сега е да не се хвърля в евентуално излишни ремонти.Може да гори масло и от гумички на клапаните и тогава компресията не е от значение.А ся та разбрах.Ми какво ако е по-рядко или по-гъсто има.Ако няма компресия някои наливат малко масло и пак я меряти така са сигурни в дигнозата.
                    Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 20:27.
                    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                    Comment


                    • #11
                      С наливане става, но не мисля, че това е коректно.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #12
                        Не става въпрос да заблуди клиента а да се увери в преценката си.
                        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                        Comment


                        • #13
                          Не е коректно за преценката. Все едно да мериш на горещ двигател.
                          Не всички, които се скитат, са изгубени.

                          Comment


                          • #14
                            Аз не мога да разбера, какво некоректно има в тази процедура.

                            Мериш компресия и тя е ниска. И започваш да се питаш, дали е заради бутала и сегменти или заради сдухани клапани. Наливаш масло, което уплътнява хлабините по бутала и сегменти и повтаряш измерването. Ако компресията се вдигне съществено, вероятно се касае за бутала и сегменти. Ако не се промени, вероятно се касае за клапани.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Колеги, а някаква временна алтернатива на Selenia-та за теста или да не правя компромис? (Mobil, Total, Elf? ) Преди Мотул-а карах с Castrol и за 9000 км беше изгорила около литър.

                              Comment

                              Working...
                              X